Lubisz kino polskie i zagraniczne, a Twój entuzjazm budz± nie tylko nowo¶ci kinowe, ale również klasyka, która cieszy kolejne pokolenia odbiorców? Na naszej stronie "wKinach.pl" zawsze znajdziesz co¶ dla siebie. Jej sił± jest przede wszystkim czę¶ć po¶więcona nowo¶ci± filmowym, z nami możesz więc dowiedzieć się nie tylko tego, jakie filmy wchodz± wła¶nie na ekrany kin. Bez trudu dowiesz się również, kiedy i gdzie możesz je zobaczyć w różnych polskich miastach, jak wygl±daj± ich zwiastuny, a także – co o kolejnych produkcjach s±dz± osoby, które już je widziały. Dbamy jednak również o osoby, które ceni± nie tylko same filmy, ale i odbiorców głównych ról, z my¶l± o nich przygotowujemy wiec stale poszerzaj±cy się zbiór tapet z aktorami i aktorkami.
Kraj: Turcja, Bośnia i Hercegowina
Gatunek: Dramatyczne, Kryminały Czas trwania: 150 Premiera Polska: 2012-03-09 Premiera ¦wiat: 2011-05-20 Dystrybutor w Polsce: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Obsada: Yılmaz Erdoğan - Komisarz Naci
Taner Birsel
Muhammet Uzuner
Ahmet Mumtaz Taylan
Opis Filmu: Najwspanialszy film w trakcie festiwalu w Cannes 2011. Wyróżnione Grand Prix "Pewnego razu w Anatolii" przywołuje wrażenie kryminału. To zapis poszukiwań zwłok zamordowanego mężczyzny, którego zabójca był za bardzo nie trzeźwy, by pamiętać, gdzie ulokował ciało. Nie wiemy, kto, jak i dlaczego zabił. Ale kulisy mordu szybko schodzą na drugie miejsce. W zimnej opowieści o wędrówce policji, prokuratora, doktora i podejrzanego, podstawowe okazują się relacje pomiędzy bohaterami, ich pozornie obojętne uwagi, niedopowiedziane rozmowy. Reżyser rysuje konkretny obraz tureckiego społeczeństwa. Są tu tematy znane już z produkcji autorów z tego kraju: dylemat między wartościami Wschodu i Zachodu czy starcie obyczajowości ze współczesnością. Opierając się na faktycznej historii, Ceylan tworzy też generalną opowieść o moralności. Jakiegoś razu w Anatolii okrutne procedury i ustanowione kodeksy rozmijają się z rzeczywistością, a bohaterowie poruszają się wśród przeciwstawnych oczekiwańwymagań otoczenia. Kryminał zamienia się w mocne kino społeczne.